Lite om vardagen som den trebarnsmor, fru, dotter, syster, vän, sonhustru, kusin, svägerska och pedagog jag faktiskt är!

torsdag 15 december 2011

Lucia å koppor

Såå var då lucia över...ett tåg på förskolan och en konsert i skolan blev det. Minstingen missade sitt premiärtåg då hon (äntligen) fått vattkoppor. De små prickarna har dessvärre blivit till (enkronor-)stora bölder och vi petar in både penicillin, Alvedon och Tavegyl för att få henne att inte skrika... Mu sover hon...äntligen. Stackars liten! :-(


Sara <3

söndag 11 december 2011

Utställning!

Sonens fina julpynt pryder klockis fruktavdelning! Bra initiativ Elin!

söndag 4 december 2011

Julmarknaden

Barnen fick provsitta brandbilen, vi inhandlade de efterlängtade chokladbiskvierna, hälsade på i ateljen, köpte lite lakrits, choklad och frukt, åt korv, fikade, drack glögg, åt pepparkakor, köpte lotter, fiskade fiskdamm, spelade på chokladhjul, fick adventskalendrar, dansade runt granen och fick godis av tomten! En mycket lyckad dag och en fantastisk julmarknad! Tack Byn!

Tomten kom tidigt i år :-)

Men med godispåsar!

lördag 3 december 2011

Dagen i bild

Morgonstund!

Julmarknad

Imorgon ska vi på julmarknad!

Skickat från min iPhone

Kökstjänst

Dagens vistelse i köket resulterade i en sats kanelbullar (skulle bli lussebullar men insåg försent att jag missat saffranet), en sats lussebullar, två sorters kola (choklad och kardemumma), dinkelbullar, ett gott mörkt bröd med frukt och nötter, pepparkakor, marsipan och nougat som sen ska bli Mozartkulor (då barnen somnat), och sist men inte minst en sats med Rocky road. Allt utom marsipanen och nougaten är gjorda utifrån Leilas recept.

Sååå, nu kan julen (läs snöstormen) komma...inte för att jag vill det men...

Dessutom är frysen fylld med köttbullar. Knäck är gjord och även pepparkakor. Vad som återstår nu är mintkyssar och en till sorts kola.

Dagen inleddes med en omgång risgrynsgröt.
Vi har även städat och tvättat/hängt/vikt all tvätt.

Nu ett glas rött och soffan! :-)