Lite om vardagen som den trebarnsmor, fru, dotter, syster, vän, sonhustru, kusin, svägerska och pedagog jag faktiskt är!

torsdag 31 mars 2011

SAIK å sånt!

Sammanfattning i punktform Sm-final för mitt älskade Skellefteå!! Underbart. Ja sen så har kalufsen fått sig en vårrenovering av modellen ljusare...magic! Min barndomsvän fick sitt tredje underverk...välkommen Alissa Grace! De små trillingarna har nu blivit så starka och duktiga att de förflyttats till K-stad och är ett steg närmare hemmet! Imorgon skickar jag "Saras matkasse" till deras föräldrar. Gör d ni me!! alltså om ni liksom jag får lite mat över så samlar vi matlådor som sedan levereras...Kom igen!! Natti! Nu BB och sen sovdags...imorgon får man luras ;-)

tisdag 29 mars 2011

Firar...

... Idag med bubblor å ost! Å fint sällskap har vi fått me!! Mys i soffan!

måndag 28 mars 2011

JIPPIIIIIIIIIII

Har nu äntligen fått min C-uppsats officiellt godkänd!!! Bara 6 år (för-)sent. Men skam den som ger sig :-) Nu väntar opponering så ska poängen vara på plats me...snart e jag där!!! Kram kram kram snart får man finfrämmande från storstan...mys! /z

söndag 27 mars 2011

Sköna söndag

Dagen började med en härlig brunch. På en ultimat sådan bör enligt mig finnas;
Äggröra
Knaperstekt bacon
Prinskorv (Ugglarps)
Grönsaker (tomater och avocado)
Yoghurt (eller smoothie)
Frukt (helst annanas, melon å jordgubbar)
Amerikanska pannkakor med lönnsirap
Färskpressad juice
Kaffe/te
Nybakade scones me ost å marmelad

En sådan frukost njöt vi av idag!!

Ett litet arbetspass ute och sedan in för att värma gårdagens rester. Innan barnen skulle sova mös vi med gårdagens efterrättsrester, glass, men med lite grädde, banan, chokladsås och kardemummamaränger!!!
Marängerna är köpta på Söderbergh & Sara å e kalasgoda!!

Nu e d soffmys framför tv:n å brasan.... Ny serie på tv samt BB (hoppas på att Vanessa röstas ut).

//Z

lördag 26 mars 2011

Bara början

Premiärsittning i trädgården för dottern..

Å det ligger i luften...

...nånting e på gång! Dagens vårtecken:
Ljust då man vaknar
Solsken
Torkvindan på plats
Tvätten torkas ute
Lunch och fika ute
Trädgårdsfix
Blommor
Grillad oxfilé
Solbränna

fredag 25 mars 2011

Fullständigt onödigt...

... Men ack så fin! Pratar naturligtvis om ett köp jag har gjort idag! Jag är, som kanske några av er vet, lite av en shopoholic. Älskar att handla och är svag för röda lappar och rabattkuponger!! Dagens köp blev en uppfräschning av minsta dotterns garderob. Plagget jag syftar på var en fuskskinnjacka i lila. Såå söt men praktisk???