Lite om vardagen som den trebarnsmor, fru, dotter, syster, vän, sonhustru, kusin, svägerska och pedagog jag faktiskt är!

måndag 9 maj 2011

Nu har den kommit...

... Den underbara våren!!! Äntligen!!!
Nu blommar (troligen) det sista trädet i byn, körsbär i full blom, vackert!

söndag 8 maj 2011

Inköp!

Shopping is da shit! Ooo, vad jag älskar det! Idag har vi köpt MASSOR av fina saker. Dessa köpte vi på ILVA! Förutom borden ser ni skåpet under tv:n. Det blev även en utesoffa, några lyktor, en grind, hatthylla, bäddmadrasser och ljus! Dessutom några urroliga nyckelringar. Älskar ILVA!

lördag 7 maj 2011

Underbara lördag

Denna dagen...ett liv!
Idag har vi fixat och röjt hemma. Lillfisans rum är nu tömt och väntar på att bli klart. Projekt barnanpassa huset pågår...därför så blir det en snabb tur till IKEA, ILVA och Biltema imorgon.
Underbart vädret ute!
Underbart att få äta frukt igen!
Underbart att maken kommen vara hemma på måndagar!
Allt känns fint! Så nu håller vi bara våra tummar för lite mer flyt ;-)

Trevlig kväll!

Skickat från min iPhone

fredag 6 maj 2011

Fredagsmys!

...halvrisiga barn och fredag kväll. Maken är på match och vi roar oss med Fia med knuff!

Dagen D

Idag startar vi dagen med löpning följt av ett yogapass på Örum!! Sonen får bli hemma å vi får se hur dottern gör... Lillfisen följer ju me såklart!

Hmmm kan bli en bra dag :-)
/z
Skickat från min iPhone

tisdag 3 maj 2011

Soppa

Receptet på soppan
En röd lök
En klyfta vitlök
Olivolja
Flingsalt chili
Flingsalt naturell
Peppar
Gyrkmeja
En bit ingefära
Två morötter
En palsternacka
Havre imat
Fetaost

Stek rödlök å vitlök i olivolja. Krydda på med gurkmeja, chilisalt och peppar. Skala och skiva rotfrukterna och stek med det övriga en stund. Häll på vatten och låt koka. Blanda ner havregrädden. Koka en kort stund. Mixa till önskat resultat (själv vill jag ha lite bitar kvar). Smaka av med lite salt och smula i fetaosten. Gott!

Skickat från min iPhone

Detox-lunch

Bestod av hemmagjord morot- å palsternacks soppa med fetaost, majskolv och skärgårdsbröd (utan jäst socker och vetemjöl). Mums!