Vårt mission var att packa in alla i bilen i fredags då maken slutat jobbet och sakta bege oss upp mot Stockholm. Vi tog vägen dit i två etapper, med en liten övernattning i Jönköping hos min morbror med familj. Sååå mysigt.
Färden mot storstan fortsatte på lördagen och målet var Gustavsberg, med syfte att överraska min svärfar på hans 60 års dag. INGEN visste att vi skulle komma. Blev mycket lyckat!
Satte oss i bilen igår igen och åkte hela vägen hem...intensivt men roligt!!
/z
Lite om vardagen som den trebarnsmor, fru, dotter, syster, vän, sonhustru, kusin, svägerska och pedagog jag faktiskt är!
måndag 28 februari 2011
fredag 25 februari 2011
Fix, don och lite mission!
Gårdagen bestod av shopping...bara lääängtar efter att visa er bilderna men lite knas gör att vi får vänta. Snart får jag min nya dator så då ni!
Idag är det fix och don för att sedan ge sig ut på Mission!
Dottern fick igår vaccin och det verkar inte bättre än att tänderna är på väg så STATUS gnäll!
Nyss ringde en man och ville att vårt företag skulle uppdatera våra tjänster via nummerupplysningen...hmmm...jag sa att vi inte var intresserade av nåt som kostade varpå han svarade mekaniskt med en inlärd fras. Jag förklarade läget och sa att det inte var intressant, han replikerade med samma mekaniska inlärda fras...så höll det på tills han slutligen fick klart för sig att vi INTE ville köpa hans tjänst då la han helt sonika på... snopet hörru!
Kram på er!
/z
Idag är det fix och don för att sedan ge sig ut på Mission!
Dottern fick igår vaccin och det verkar inte bättre än att tänderna är på väg så STATUS gnäll!
Nyss ringde en man och ville att vårt företag skulle uppdatera våra tjänster via nummerupplysningen...hmmm...jag sa att vi inte var intresserade av nåt som kostade varpå han svarade mekaniskt med en inlärd fras. Jag förklarade läget och sa att det inte var intressant, han replikerade med samma mekaniska inlärda fras...så höll det på tills han slutligen fick klart för sig att vi INTE ville köpa hans tjänst då la han helt sonika på... snopet hörru!
Kram på er!
/z
söndag 20 februari 2011
torsdag 17 februari 2011
själv är bäste dräng...
Frustrerande att stå och titta på och inget kan/får göra...man vill liksom inte lägga sig i...
Men att se på då ett barns tillvaro (och indirekt flera barns tillvaro) håller på att skadas...kanske för livet...inte ok...det kryper i mig som mamma men framför allt i min yrkesroll...hur kan man vara så blind och låta det bara rulla på...USCH!!
Men jag ska se om jag lite diskret kan påverka situationen iaf. För de lyssnar ju inte på vad jag har att säga ju ;-)
Dagens fakta: Tänk vad viktigt det är med kompetent personal på en förskola...livets start. Det är mycket som hänger på hur man blir bemött och...dessa å ligger till grund för resten av livet...det är ett stort ansvar...och där sätter man outbildade eller lågutbildad personal!! SKANDAL! In med kompetent personal!
Ge mig jobbet istället!
/z
Men att se på då ett barns tillvaro (och indirekt flera barns tillvaro) håller på att skadas...kanske för livet...inte ok...det kryper i mig som mamma men framför allt i min yrkesroll...hur kan man vara så blind och låta det bara rulla på...USCH!!
Men jag ska se om jag lite diskret kan påverka situationen iaf. För de lyssnar ju inte på vad jag har att säga ju ;-)
Dagens fakta: Tänk vad viktigt det är med kompetent personal på en förskola...livets start. Det är mycket som hänger på hur man blir bemött och...dessa å ligger till grund för resten av livet...det är ett stort ansvar...och där sätter man outbildade eller lågutbildad personal!! SKANDAL! In med kompetent personal!
Ge mig jobbet istället!
/z
tisdag 15 februari 2011
hmmm
Sorry, håller fortfarande på att fatta...(läs: har inte fixat ännu) hur man bloggar från mobilen...ja jag e tekniskt blåbär!
Men lovar att det kommer...bilderna ligger i mobilen och bara längtar efter att publiceras och få en liten (redan uttänkt) text till!
Så håll er till tåls så länge.
Idag kan jag glatt informera att min kära syster har blivit husägare...välkommen till klubben sis!
/z
Men lovar att det kommer...bilderna ligger i mobilen och bara längtar efter att publiceras och få en liten (redan uttänkt) text till!
Så håll er till tåls så länge.
Idag kan jag glatt informera att min kära syster har blivit husägare...välkommen till klubben sis!
/z
onsdag 9 februari 2011
nu så!
Nu har jag ändrat så man kan kommentera...om man vill! ;-)
Idag har vi inte gjort något mer än sålt en vagn!!! Men underbart vårväder har det varit, +7 grader och strålande sol...ska visa bild då jag kommit underfund med hur jag bloggar från mobilen.
/z
Idag har vi inte gjort något mer än sålt en vagn!!! Men underbart vårväder har det varit, +7 grader och strålande sol...ska visa bild då jag kommit underfund med hur jag bloggar från mobilen.
/z
tisdag 8 februari 2011
Amerikanska pannkakor
På allmän (nja!) begäran lämnar jag nu ut mitt ljuvliga recept på Amerikanska pannkakor...Perfekt till förrätt, lunch, desert, tilltugg eller på picknicken!
rör samman
2,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
2 msk (rårör)socker
(ev smaksättning*)
smält 2 msk smör och blanda i
2 dl mjölk och
1 ägg
rör ihop de torra ingredienserna med de blöta. Klicka ut i stekpannan, då du börjar se små bubblor är det dags att vända pannkakorna. Ha inte för hög värme!
Servera med antingen rödlök, rom, räkor, avokado och gräddfil eller med grädde, bär och riven choklad eller varför inte bara lite banan och lönnsirap...avnjutes oxå helt naturella på picknicken!
*goda kryddor i är kardemumma, kanel, vaniljsocker...prova gärna med mer matiga kryddor oxå. Vill man lyxa till det kan man fördelaktigen blanda i chokladlinser eller hackad choklad före stekning.
Såå lätt å gott att göra!
Lycka till!
rör samman
2,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
2 msk (rårör)socker
(ev smaksättning*)
smält 2 msk smör och blanda i
2 dl mjölk och
1 ägg
rör ihop de torra ingredienserna med de blöta. Klicka ut i stekpannan, då du börjar se små bubblor är det dags att vända pannkakorna. Ha inte för hög värme!
Servera med antingen rödlök, rom, räkor, avokado och gräddfil eller med grädde, bär och riven choklad eller varför inte bara lite banan och lönnsirap...avnjutes oxå helt naturella på picknicken!
*goda kryddor i är kardemumma, kanel, vaniljsocker...prova gärna med mer matiga kryddor oxå. Vill man lyxa till det kan man fördelaktigen blanda i chokladlinser eller hackad choklad före stekning.
Såå lätt å gott att göra!
Lycka till!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)